Nickoletta Städ AB

Vanliga frågor

Att vara kund

Hur blir jag kund?

Om du är intresserad av städstjänster kan du boka ditt kundbesök genom att maila till info@nickolettastad.se eller ringa oss på 0790770745 eller 0707332125.

Vi börjar med ett kostnadsfritt startmöte där vi går igenom vad du behöver hjälp med, och vi berättar mer om hur Nickoletta Städ arbetar.

Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?

Vi har städprodukter och städtillbehör som behövs.             

För bästa resultat ber vi dig att plocka i ordning och undan så mycket som möjligt så att vi kan städa effektivt.

Får man samma person som kommer varje tillfälle?
Det är någon eller några av våra fantastiska städhjältar som utför uppdraget hos dig.
 
Att det är en och samma person som utför din hemstädning ser vi som en trygghet. Då vet du vem det är som fixar och donar i ditt hem samtidigt som du kan lita på att han eller hon vet hur just du vill ha det städat. Det är viktigt eftersom alla bostäder är olika och din städare kan behöva några städtillfällen för att lära sig just din bostads förutsättningar ordentligt så att resultatet blir lika bra varje gång.
 
Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?

Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi kommit överens om, kontakta oss så försöker vi åtgärda det.

Säkerhet

Vad händer om personalen gör sig illa ute hos mig?

All vår personal är försäkrad under arbetstid samt på väg till och från arbetet.

Vad händer om något går sönder?

Nickoletta Städ AB har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som Nickoletta Städs personal orsakar.

Hur arbetar Nickoletta Städ AB med säkerhet?

Vid anställning begär vi bland annat utdrag från polisens belastningsregister och all personal arbetar under sekretess. Nickoletta Städ AB har väl utvecklade rutiner för hantering av nycklar och larm och andra känsliga kunduppgifter.

Som kund hos oss på Nickoletta Städ kan du alltid känna dig lugn. Oavsett vilka tjänster du väljer, är säkerhet och trygghet alltid vår högsta prioritet.

Betalning

Hur betalar jag?

Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 15 dagar från fakturadatum för privatpersoner samt 30 dagar för företagskunder.

Lite info om e-faktura

E-faktura
Att betala via e-faktura är ett fördelaktigt alternativ för dig som inte vill ha en pappersfaktura hemskickad. Den elektroniska fakturan skickas istället direkt till dig via din internetbank där du kan se fakturan, som har samma utseende som den ordinarie pappersfakturan.

 
Är priser angivna efter rut?

Priset som anges i ditt kostnadsförslag är efter rutavdrag.

 

RUT-avdrag

Hur funkar rutavdraget?

Vi på Nickoletta Städ administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket, och du betalar endast 50 procent av arbetskostnaden på din faktura. Men även om vi sköter det administrativa kring ditt rutavdrag så har du som kund ansvar för att det blir rätt i slutändan.

Du har ett personligt maxtak på 75 000 kronor att utnyttja per år, vilket motsvarar ett köpunderlag på 150 000 kronor. Om ni är flera vuxna som bor på samma adress kan ni lägga ihop era rutavdrag för att få ett högre gemensamt tak. Vi ger kostnadsförslag på våra tjänster och priserna för hushållstjänster sätts alltid efter RUT, för att det ska bli enkelt för dig att se vad tjänsten kostar efter avdraget.

Gå in på Skatteverkets hemsida om du vill veta mer om rutavdraget.

Får jag ge rut till någon annan?

Man kan tyvärr inte utnyttja sitt eget rutavdrag till andra än sina föräldrar.

 
Gäller rutavdrag för företag eller brf?

Tyvärr får bara privatpersoner göra rutavdrag, så det gäller inte för kontorsstädning, städning av företag, trappstädning eller andra tjänster för bostadsrättsföreningar.

 

 
Vad gäller vid dödsbo?

Dödsbon är ej rutberättigat. Det är viktigt att bokningen görs i dödsboets namn.